Bestaat Cyber agressie nou wel of niet?

Ik had een keer ergens gelezen dat er ook iets bestond met de naam cyber agressie, maar bestaat het nou wel of niet omdat er op internet weinig te lezen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Als je onder cyber agressie ook cyberpesten verstaat dan kan je daar heel veel van vinden op internet.

Ja, cyber agressie bestaat wel degelijk, weliswaar dus niet fysiek, maar wel met woorden. En dat kan heel erg ver doorschieten, vooral bij kinderen/jongeren kan dat (veel) schade berokkenen omdat ze zich niet meer veilig voelen. Maar ook volwassenen kunnen er zich onzeker door gaan voelen en bedreigd.
Met zegt wel: woorden doen geen pijn, maar je kan iemand flink naar beneden halen door gemeen te zijn via internet. Bijvoorbeeld door bedreigingen en door valse beschuldigingen. Of dat een volwassene die zich als leeftijdgenoot voordoet, een jongere zo sterk seksueel intimideert , dat die jongere allerlei dingen doet die hij/zij eigenlijk helemaal niet wil.
Jazeker, seksuele intimidatie is ook cyber agressie.
Cyber agressie kan zo ver gaan dat jongeren zich compleet minderwaardig gaan voelen en zelfs zelfmoordgedachten krijgen.

En wanneer je dus zo iemand bent die een ander via internet totaal onderuit haalt, dan is dat een zeer agressieve daad.

Men besteedt er in amerika gelukkig steeds meer aandacht aan. Ik hoop dat het hier ook nog meer door zal dringen dat cyber agressie een heel reeel probleem is waar de bedreigden serieus genomen in dienen te worden zodat ze kunnen leren hoe ermee om te gaan. Het is eveneens belangrijk dat het zo serieus genomen wordt dat men de agressors aanklaagt.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke + als ik het je kon geven! mooi goed beargumenteerd antwoord!
Kristal
12 jaar geleden
Dank je wel Athene.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
seksuele intimidatie is ook cyber agressie???????? Dat is wel heel wonderlijk.
Of bedoel je: cyberagressie kan ook seksuele intimidatie zijn.
Kristal
12 jaar geleden
nee, ik bedoel dat seksuele intimidatie via internet ook, tevens, onder cyber agressie verstaan kan worden.
Ja dat bestaat helaas.
Er is genoeg op het internet te lezen over cyberpesten.

Cyberpesten, digitaal pesten of digipesten is het pesten via internet. Dit gedrag komt zowel tussen kinderen en tieners thuis en op school als tussen collega's op het werk voor.

Als dat pesten via het internet agressieve vormen aanneemt, dan heet dan cyber agressie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyberpesten

Wie niet weet hoe hij moet reageren op agressieve mails van collega's of leidinggevenden, kan tegen grote problemen aanlopen.

http://www.intermediairpw.nl/artikel/vakinformatie/265878/email-haalt-vaak-het-slechtste-in-de-mens-boven.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doe je als je cyber agressie hebt eigelijks ??